there is a sad story i want to share with all of u about a mother that have been abandoned by his own and only son....
kisah dia bermula dgn ada seorg hamba allah ... anak yg x mengenang budi.... dan tidak menghargai ibunya... anak ini malu dan berasa jijik dgn ibunya sendiri kerana ibunya hanya memiliki satu mater shj...... dia berasa malau apabila ibunya datang ke sekolah dan kawan2 nya asyik mentertawakan keadaan ibunya yg hanya bermata 1.. dia akan menghalau dan memarahi ibunya setiap kali ibunya dtg ke sekolah utk menghantar bekal mknan............ sehinggalah anak tersebt melanjtkan peljarn ke Singapura dan berkahwin di sana serta memiliki 1 anak yg tdk prnah ibunya berjumpa.................
1 hari ibunya dtg ke Singapura kerna terlalu rindu dgn anknyer dan ingn berjmpa dgn cucunya... akan tetapi... setelah smpi di rumah anknya..... dia telah dihalau kerana telah menakutkan cucunya..... "Pergi Org Cacat....Kau telah Menakutkan anka aku!!!!!" itulah perkataan yg diucpkan oleh anak yang derhaka... lantas ibunya menjawab "Maaf saya tersalah Rumah"...... pulanglah ibu tersebut dgn hati yg sayu.... beberapa bulan kemudian, anak tersebut dpt 1 invitation reunion of his school.... lalu dia plng ke MAlaysia utk menghadirinya.. anak tersbt juga plng ke rumahnya utk melihat n meninjau keadaan umah lame nya... dan mendapati ibu nya tiada.... jiran memberitahu bhwa ibunya telah meninggal dunia beberape minggu yg lalu.... ibunya meninggalkn sepucuk surat.....

"wahai anak kesayangan ku... aku amt berbangga & bersyukur kerana aku dikurniakan 1 anak yg berjaya, ckp sifat & berjaya.... aku ign memberitahu bhwa sewaktu kecil dulu..kamu telah mengalami 1 kemalangan yg menyebabkan sebelah matu kamu rosak.... sebagai seorang ibu...tidak tertahan aku melihat anakku derita dan cacat... lalu aku memberi matuku kepadamu... aku amat berbangga kerana anakku dapat melihat dunia ini dari kace mata ibunya... yang tercinta, IBUMU.............................